Helse og omsorg

Høstprogrammet for seniorene på Frogner er klart

Høsten er her straks. Heldigvis er programmet for seniorsentrene allerede klart og det er mye å glede seg til!

Aktuelt / Publisert: 02.08.2023

Av Bydel Frogner

Seniorveileder Mariyana Neloska viser stolt frem høstens program
Mariyana Neloska er bydelens seniorveileder. Bilde: Bydel Frogner.

Seniorveileder i bydelen, Mariyana Neloska forteller at det legges mye arbeid i å lage et variert program for bydelens seniorer, slik at alle skal finne et tilbud de liker.

Seniorsentrene i Bydel Frogner er åpne møteplasser som fremmer trivsel og trygghet og som ønsker å inspirere til aktivitet og felleskap.

Har du lyst til å spise en god frokost sammen med andre for eksempel, så er du hjertelig velkommen.

Vil du ikke spise frokost sammen med andre, men er mer interessert i litteratur? Da er det Litteraturkurs 10.00-11.30 hver tirsdag.

Mange muligheter

Eller vil du heller strikke og drikke kaffe? Eller dra på balansetrening? Eller snakke spansk eller tysk? Eller trenger du dataveiledning? Alt dette og mer til, kan du gjøre på et av våre seniorsentre.

– Seniorsentrene inviterer til en spennende høst full av kurs, trening, turer, konserter, foredrag og masse god mat, smiler seniorveileder Mariyana. Vi ønsker at flest mulig kommer og deltar på noe, for det er bedre enn å sitte alene for mye.

Hun forteller videre at sentrene er godt besøkt, men at de ønsker at enda flere skal vite om stedene og tilbudene de har.

– Det er overraskende mange pårørende og seniorer i bydelen som ikke kjenner til våre tilbud, forteller Mariyana. Vi vet vi har mange ressurssterke seniorer i bydelen, men de trenger også noe å gjøre og noen å spise sammen med, og for dem uten nettverk og pårørende er dette et viktig sted å være.

Hun sier at programmet kan lastes ned fra nettsidene til Oslo kommune, eller man kan hente et fysisk eksemplar på et av sentrene.

– Bakerst i programmet har vi samlet oversikt over lavterskeltjenester i bydelen som man kan dele med seniorinnbyggere og deres pårørende.

Bydelens seniorveileder, Mariyana Neloska, kan møte deg som ønsker det for en samtale. Hun tilbyr samtaler og veiledning om livet som seniorinnbygger i Oslo.

– Hva vi snakker om er opp til deg og kommer an på dine behov, smiler Mariyana. Vi kan snakke om alt fra hverdagsliv og sosialt nettverk, trening og kosthold til hvilke tilbud og aktiviteter som passer for deg.

Mariyana kan nåes på:

Tlf. 47 68 19 53

eller e-post: seniorveileder@bfr.oslo.kommune.no

Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du har spørsmål om våre tilbud.

Frogner seniorsenter tlf. 940 25 253

Majorstuen seniorarena tlf. 916 04 264

Programmet finner du også på våre hjemmesider:

Program Frogner seniorsenter

Program Majorstuen seniorarena