Natur, kultur og fritid

Halv pris på kommunens bad for voksne

Fra fredag 30. juni og ut året halveres prisen på voksenbillett. Ny pris blir 80 kroner.

Pressemelding / Publisert: 30.06.2023

Av Byrådslederens kontor — Byrådsavdeling for kultur og næring

Mann hopper fra stupertårnet på Frognerbadet.
Bilde: Bymiljøetaten / Oslo kommune.

Fra før er det innført en egen feriebillett på Oslo kommunes bad. Feriebilletten koster det samme som en voksenbillett, og gir inngang for én voksen og inntil 3 barn og unge mellom 3 og 17 år. Feriebilletten selges i perioden 23. juni til søndag 20. august og i ferier og helger ut året.

Allerede i 2018 halverte byrådet prisen for barn og ga ungdom rett til barnebillett:

– Nå senker vi prisen for familier i ferier og helger, og halverer prisen for voksne ut året, sier Omar Samy Gamal, byråd for kultur, idrett og frivillighet i Oslo kommune.

Den nye familierabatten tar hensyn til at vi har mange forskjellige familier i Oslo. Ikke alle er to voksne og to barn, som familierabatter ofte legger opp til. Med den nye rabatten kan voksne ta med inntil tre barn gratis, i alle skoleferier og helger.

– Dette byrådet har satsa på bad. Det er dyrt, men vi prioriterer det fordi det er viktig for byen. Barn skal lære å svømme, folk skal kunne bevege seg, og vi bor i et land der vi ikke kan bade ute hele året, sier Gamal.

Her kan du lese mer om Oslo kommunes bad