Helse og omsorg

Markerer FNs internasjonale eldredag i Oslo rådhus

Den 1. oktober er det FNs internasjonale eldredag, og den markeres i Oslo rådhus kl. 13.00 til 14.30 med en skikkelig festforestilling vi håper mange kan få glede av.

Aktuelt / Publisert: 27.09.2024

Av Helseetaten

Oslo rådhus.
Oslo rådhus. Bilde: Nikolai Kobets Freund / Oslo kommune.

Tema for årets dag er «En verdig alderdom: Betydningen av å styrke omsorgen og støtten til eldre mennesker i hele verden»

Billettene til forestillingen er delt ut til byens seniorsentre, eldreråd, foreninger og Sykehjemsetaten. Forestillingen sendes også direkte på nett og vil vises på sykehjem og andre steder. Vær med på å spre budskapet til byens eldre og andre interesserte.

Markeringen sendes her: https://oslo.kommunetv.no/live/1177, og blir liggende ute til 8. oktober.

Festforestilling i rådhuset med kjente artister

Kim Wigaard, kjent fra Demenskoret på NRK, leder oss gjennom dagen. Oslos varaordfører Julianne Ofstad og byråd for helse Saliba Andreas Korkunc er blant talerne.

God fornøyelse og gratulerer med eldredagen!