Koronaviruset

Tilbud om drop-in koronavaksine

For å gjøre koronavaksinen mer tilgjengelig for våre innbyggere, tilbyr Bydel Søndre Nordstrand drop-in koronavaksine fem dager i januar.

Aktuelt / Publisert: 05.01.2024

Av Bydel Søndre Nordstrand

Drop-in koronavaksine
Er du 65 år og eldre, eller i en risikoruppe? Da kan du komme på drop-in.
- Mandag 11. desember, kl. 10-14
- Fredag 15. desember, kl. 10-14

Sted: Bydelshuset 6. etg, Holmlia senter, Holmliaveien 75.

Ta med gyldig ID. Vaksinen er gratis.
Informasjon om drop-in koronavaksine i Bydel Søndre Nordstrand. Bilde: Oslo kommune.

- Vi ser at tilgjengelighet øker vaksinedekningen, og derfor gjentar vi suksessen fra desember, med drop-in på bydelshuset, sier kommunikasjonssjef Cecilie Dahl.

Om du ikke kan disse dagene, er det bare å gå inn på Oslo kommunes nettside og bestille et tidspunkt som passer deg på byens sentrale vaksinesenter, legger hun til.

Drop-in koronavaksine

Er du 65 år og eldre, eller er i en risikogruppe, har en alvorlig grunnsykdom, gravid i andre eller tredje trimester eller bor sammen med immunsupprimerte? Da kan du komme på drop-in.

• Onsdag 10. januar, kl. 9-14.30
  • Torsdag 11. januar, kl. 9-14.30
  • Fredag 12. januar, kl. 9-14.30
  • Mandag 15. januar, kl. 9-14.30
  • Tirsdag 16. januar, kl. 9-14.30

Sted: Bydelshuset 5. etg., Holmlia senter, Holmliaveien 75

Ta med gyldig ID. Vaksinen er gratis.

Passer ikke tidspunktene?

Har du ikke anledning til å komme disse dagene, kan du bestille time på Oslo kommunes sentrale vaksinesenter.

Her finner du mer informasjon og kan bestille time.

Anbefalt intervall siden forrige dose er seks måneder, minimumsintervall er tre måneder.

Det er anbefalt å vente tre måneder med ny vaksinedose etter påvist covid-19.

Vi vaksinerer med ny, oppdatert vaksine, som er bedre tilpasset covid-19-virusene som sirkulerer nå.

"Vi håper at eldre og personer i risikogruppene benytter seg av tilbudet og ønsker innbyggere velkommen til drop-in på bydelshuset på Holmlia senter."
Cecilie Dahl, kommunikasjonssjef