Koronaviruset

Stor pågang på teststasjoner i Oslo

Nå er det mange som vil teste seg og det er tidvis lang ventetid på drop-in i Oslo. Oslo kommune oppfordrer sterkt til at innbyggere bestiller test-tid på forhånd og møter opp på tidspunktet man har fått tildelt.

Pressemelding / Publisert: 06.12.2021

Her kan du forhåndsbestille time

Man vil få time dersom man har bestilt, men vær tålmodig. De som fortsatt ønsker å teste seg på drop-in eller mobile enheter, anbefales å reise utenom de mest populære tidspunktene. På hverdager er de tre kommunale teststasjonene åpne fra klokken 8:00 til 21:00.

- Vi ber om at innbyggere sjekker åpningstider og lokasjon for mobile enheter på kommunens nettsider, sier koordinator for test i Oslo kommune, Silje Thorkildson.

Her finner du oversikten over hvor man kan tester seg i regi av kommunen

Samtidig ønsker vi at de som skal teste seg planlegger reisen og unngår kollektiv- og taxi om man har symptomer. Det kan være kaldt å stå i kø. Vi håper alle kan kle seg etter værforholdene. Så minner vi om at folk har på munnbind og holder god avstand til andre, forteller Thorkildson.

Helseetaten vil øke testkapasiteten også denne uken, både ved å legge til nye teststeder, og sikre så god utnyttelse av de eksisterende teststedene som mulig.

E-post: kommunikasjon@hel.oslo.kommune.no

Kontakt kommunen

Ta kontakt om du har spørsmål om testing eller vaksinering