Koronaviruset

Oslo kommune utvider drop-in tilbudet for oppfriskningsdose

Alle innbyggere i Oslo over 45 år kan nå få oppfriskningsdose via drop-in, og flere vaksinesentre åpner for drop-in til innbyggere mellom 18-44 år.

Pressemelding / Publisert: 10.01.2022

– Forrige uke kunne vi ønske dem mellom 18 og 44 år velkomne til drop-in på Stovner. Nå utvides dette tilbudet til flere vaksinesentre i byen vår, og vi inviterer alle i Oslo over 45 år til drop-in for å få oppfriskningsdosen sin. Det viser at vi er godt i rute med vaksineringen i Oslo, og at flere blir bedre beskyttet for hver dag som går. Vaksinen er fremdeles veien ut av pandemien, og ved å takke ja til oppfriskningsdosen bidrar du til å beskytte deg selv og andre, sier byråd for eldre, helse og innbyggertjenester, Robert Steen.

Når du møter på drop-in vil du få tilbud om første ledige vaksinetime. Noe ventetid må derfor påberegnes. Husk at det skal gå 4,5 måneder (20 uker) mellom dose 2 og dose 3. Har du gjennomgått korona kan du gå inn på FHI sine nettsider for å se hva som gjelder for deg.

Drop-in for oppfriskningsdose åpner for alle innbyggere i Oslo over 45 år

Fra og med mandag 10. januar kan alle innbyggere i Oslo over 45 år møte opp til drop-in for oppfriskningsdose. Det anbefales at du møter opp ved det vaksinesenteret hvor du fikk dose 2.

Hvis du allerede har fått time til vaksinasjon, oppfordres du til å benytte den oppsatte timen. Dette bidrar til at Oslo kommune får utnyttet vaksinasjonskapasiteten best mulig.

Drop-in for oppfriskningsdose åpner for alle innbyggere i Oslo over 18 på utvalgte vaksinesentre

Drop-in for oppfriskningsdose for alle over 18 år tilbys nå ved vaksinesenteret på Nordstrand, Grorud og Østensjø (Skullerud). I tillegg har Stovner vaksinesenter samme tilbud. Tilbudet om drop-in gjelder alle innbyggere i Oslo i denne aldersgruppen, uavhengig av bostedsbydel.

Det er nok vaksiner til alle, men det er begrensninger i antall personer som kan være i lokalet til samme tid. Derfor anbefales det å utnytte hele åpningstiden.

Åpningstid og adresse til vaksinesenterne

• Bydel Nordstrand (Langbølgen 11)
  • Bydel Grorud
  • Bydel Østensjø (Skullerud)
  • Bydel Stovner

Fremover vil tilbudet åpne ved flere vaksinesentre. Det anbefales derfor å følge med på Oslo kommunes nettsider for informasjon om hvilke vaksinesentre det gjelder, samt oppdaterte åpningstider.

Oppdatert liste over vaksinesentre som har drop-in for alle over 18 år finnes her

Kontakt kommunen

Ta kontakt om du har spørsmål om tiltakene