Koronaviruset

Oslo kommune oppfordrer til timebestilling for koronatest

Fra og med tirsdag 14. desember 2021 går enkelte testsentre som har drop-in over til å kun ha timebestilling.

Pressemelding / Publisert: 13.12.2021

Dette gjøres av flere grunner. For det første vil det bidra til å redusere køen ved testsentrene da det vil være mer forutsigbar bemanning og hver ansatt vil bruke kortere tid per pasient da registrering er gjort på forhånd.

For det andre vil dette skape mer forutsigbarhet og struktur i arbeidshverdagen til de ansatte som jobber med å fordele test-timer og teste innbyggere på testsentrene.
For å imøtekomme innbyggere som er mindre kjent med digitale løsninger vil drop-in tilbudet fremdeles opprettholdes på enkelte testlokasjoner.

Det er også mulig å bestille time for test via koronatelefonen dersom det ikke er mulig å bestille time på nett.

Adamstuen testsenter er en av lokasjonene som går over til kun timebestilling inntil videre.

Se fullstendig oversikt over teststedene som tilbyr kun timebestilling, ved å klikke på "Bestill koronatest" her

Disse teststedene tilbyr kun drop-in:

• Mobile enheter og teststed på Grønland torg (lokasjoner og åpningstider finner du alltid oppdatert på Oslo kommunes nettsider)

Se åpningstider og stedsadresse for drop-in

Disse teststedene tilbyr både timebestilling og drop-in:

• Mortensrud testsenter
  • Rommen testsenter

Kontakt kommunen

Ta kontakt om du har spørsmål om tiltakene