Politikk

Ny styreleder i Oslobygg KF

Øyvind Hasaas er i dag valgt til ny styreleder i Oslobygg KF.

Pressemelding / Publisert: 06.04.2022

Hasaas er konserndirektør for drift og infrastruktur i Avinor og har bred erfaring fra flere selskaper blant annet innen fornybar energi, samt ulike styreverv.

- Jeg vil takke Moræus Hanssen for en svært god jobb som styreleder og hennes bidrag til en vellykket etablering av Oslobygg KF. Nå går foretaket over i en driftsfase der jeg mener Hasaas’ kompetanse vil være et godt bidrag til den videre utviklingen av vårt byggforetak, sier Victoria Marie Evensen (Ap) byråd for næring og eierskap.

Hanne Rønneberg kommer inn som nytt styremedlem til erstatning for Kari Andreassen.

Det nye styret i Oslobygg KF består nå av følgende personer:

• Øyvind Hasaas, Leder
  • Petter Eiken, Nestleder
  • Knut Even Lindsjørn
  • Eli Giske
  • Hanne Rønneberg

Dette er Oslobygg KF

Oslobygg KF er Oslo kommunes eiendomsforetak og en sammenslåing av tidligere Omsorgsbygg, Undervisningsbygg og Kultur- og idrettsbygg, samt utbyggingsvirksomheten til Boligbygg. Oslobygg er en av landets største byggherrer og eiendomsaktører med ca. 2,7 millioner kvadratmeter eiendom og mange spennende prosjekter i porteføljen. Vår oppgave er å eie, forvalte, bygge og utvikle offentlige bygg for alle livets faser. Det dreier seg om barnehager, skoler, omsorgsboliger, sykehjem, kulturbygg, idrettsanlegg, brannstasjoner og nasjonalanlegg i hovedstaden. Vi skal utvikle hele byområder, og skal de nærmeste årene investere for ca. 35 milliarder. Oslobygg har rundt 500 ansatte i et sterkt tverrfaglig kompetansemiljø.

Ninja Sandemose
Ninja.sandemose@byr.oslo.kommune.no