Bydelsaktiviteter for unge og eldre

Bydel Alna tilbyr nå appen «Min bydel»

Innbyggerappen «Min bydel» er ment å være en enkel og levende direktekanal mellom innbyggerne og bydelen.

Aktuelt / Publisert: 24.04.2024

Av Bydel Alna

Bydel Alna tilbyr nå appen «Min bydel»
Bydel Alna tilbyr nå appen «Min bydel». Appen skal være en enkel og levende direktekanal mellom innbyggerne og bydelen. Bilde: Bydel Alna.

I appen samles informasjon, tjenester og data på ett sted. Appen kan også inkludere lag, foreninger, frivillige og arrangører i bydelens nærmiljø. Appen er laget for å gi våre innbyggere informasjon om stort og smått som skjer i Bydel Alna.

Tilbudet er et pilotprosjekt som Bydel Alna har igangsatt fordi vi ønsker å nå bedre ut i bydelen. Facebook og Instagram er algoritmestyrte, og det er derfor ikke alltid vi når frem med informasjonen vi legger ut der. Min Bydel er en plattform som ikke samler inn persondata, så du kan trygt laste den ned.

Informasjon som er relevant for deg!

Du velger selv hvilke målgruppe du er en del av og hvilke interesser du har. Slik får du relevant innhold i feeden sin. Følger du en fritidsklubb eller seniorsenter kan du for eksempel få beskjed når fritidsklubben arrangerer et spesielt arrangement, eller må avlyse et arrangement.

Samtidig velger du selv hvilke lag og tilbud du følger og eventuelt får varslinger fra, slik at du ikke drukner i informasjon. Bydelens egne tilbud finnes også i appen.

Du kan også gå direkte til Bymelding fra appen. Bymelding er et populært tilbud hvor du kan melde fra om ting i bybildet du tenker at kommunen bør fikse. For eksempel hull i veien, manglende belysning eller manglende strøing.

Ønsker du å opprette en egen side for ditt lag eller organisasjon? Ta kontakt på mail: eivindhaugstad.kleiven@bal.oslo.kommune.no.